Általános Szerződési Feltételek - OnlinePszichologia.hu

OnlinePszichologia.hu

 

Általános Szerződési Feltételek


 

 

Jelen dokumentum (továbbiakban: ÁSZF) Velez Csaba e.v. (székhely: 1118 Budapest, Rétköz utca 49/A II/2., nyilvántartási szám: 42579938, adószám: 67028182-1-43) (a továbbiakban: Szolgáltató) szerződéses jogviszonyban álló partnere (továbbiakban Partner) és a Szolgáltató által a www.OnlinePszichologia.hu weboldalon (továbbiakban: weboldal) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Felhasználó (továbbiakban: Ügyfél, fogyasztó, felhasználó), együttesen: Felek jogait és kötelezettségeit tartalmazza. A weboldalon keresztül a felhasználó által leadott elektronikus rendelésleadással/előfizetéssel a jelen szerződésben írt feltételekkel szerződéses jogviszony jön létre a Felhasználó és a Partner között.

 

Jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.OnlinePszichologia.hu weboldalon keresztül történik. A weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások igénybevételének feltételeit az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ekertv.) szabályozza.

 

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A weboldal működésével, megrendelési folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

 

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://OnlinePszichologia.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://OnlinePszichologia.hu/aszf és letölthető az alábbi linkről: https://OnlinePszichologia.hu/aszf.pdf

 


 1.  Szolgáltató adatai:

 

A szolgáltató neve: Velez Csaba e.v.

A szolgáltató székhelye: 1118 Budapest, Rétköz utca 49/A II/2.

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: kapcsolat@onlinepszichologia.hu

Nyilvántartási szám: 42579938

Adószáma: 67028182-1-43

Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve: Budapest Főváros Kormányhivatala

Telefonszáma:06203243842

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:

 

Tárhely-szolgáltatás

Netteszt Kft

 

Netteszt. Kft.

Székhelye: 2013 Pomáz,

Deák Ferenc utca. 2.

Tel: +36 1 445-0999

E-mail: info@netteszt.hu

 

 

A Partnerek és adataik:

 

https://OnlinePszichologia.hu/pszichologusok

 

 

2.  Fogalmak

 

2.1.           Partner: A Partner egy gyűjtőfogalom, az a jogi vagy természetes személy (vállalkozó, pszichológus), aki Szolgáltatóval szerződéses jogviszonyban áll. A Partner megbízásából Szolgáltató a www.OnlinePszichologia.hu weboldalon teszi közzé ajánlatait a www.OnlinePszichologia.hu oldalon, és akinek részére Szolgáltató platformot biztosít a szolgáltatásának teljesítéséhez.

 

2.2.           Egyedi Szerződés: a Szolgáltató és a Partner (vállalkozó, pszichológus) között létrejött egyedi megállapodás, amely tartalmazza a szerződés jelen ÁSZF-ben nem szabályozott lényeges tartalmi elemeit, a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezését.

 

2.3.           Közvetítő szolgáltató: az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó szolgáltató.

 

2.4.           Közvetített szolgáltatás: a weboldalon keresztül a Partner megbízásából, vagy által elhelyezett szolgáltatások igénybe vételéhez szükséges tartalom és hozzáférés biztosítása a Felhasználó számára.

 

 

 

 

 

 

3.     A weboldal célja

A weboldal célja, hogy (szolgáltatási) felületet biztosítson a Partner számára ahhoz, hogy az általa kínált (pszichológiai) szolgáltatásokat Szolgáltató a Felhasználók felé közvetítse, és a felületen keresztül Partner szolgáltatást nyújtson a Felhasználók részére.

4.     Alapvető rendelkezések:

 

4.1.           A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

 

4.2.           A jelen Szabályzat 2020. október 25. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot (a módosításra okot adó körülmények: jogszabály-változás, üzleti érdek, vállalkozással kapcsolatos változások). A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi - mely idő alatt a Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni, vagy azt felmondani.

 

4.3.           Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

 

4.4.           A megrendeléssel/előfizetéssel/időpont foglalással létrejött szerződés nyelve magyar, a magyar nyelv nem tudásából eredő félreértésekért, károkért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

 

5.     Felelősség

 

5.1.        A Honlapon található információk kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget - azok a Partner megbízásából/által kerülnek elhelyezésre. A Honlapon elhelyezett hirdetések, reklámok vagy egyéb anyagok tartalmáért általában a Partner tartozik felelősséggel.

 

5.2.        Szolgáltató, mint közvetítő szolgáltató kizárja felelősségét:

 

•     mindazon károk tekintetében, amelyek a www.OnlinePszichologia.hu oldalon a Partner megbízásából elhelyezett anyagokból származnak, beleértve a harmadik félnek okozott károkat is. E rendelkezés a weboldalon elhelyezett reklámokra és egyéb anyagokra is vonatkozik,

•     a más által rendelkezésre bocsátott, a közvetítő szolgáltató által nyújtott információs társadalommal összefüggő szolgáltatással továbbított, tárolt vagy hozzáférhetővé tett információ – törvényben meghatározott feltételek fennállása esetén – tekintetében,

•     a weboldalon elhelyezett információk helyességéért, valóságtartalmáért vagy a jogszabályoknak való megfelelőségéért, illetve a jogszabályba ütköző tartalommal harmadik személynek okozott jogsérelemért, illetve kárért;

•     a rendszer használatából adódó, a működés teljes leállításából, változásokból eredő esetleges károkért;

•     egyéb, a Szolgáltatón kívül álló okra visszavezethető hibákért, károkért (vis maior),

•     a Felhasználó számára a szolgáltatások igénybevételéből eredő esetleges anyagi vagy erkölcsi kárért.

 

5.3.        A weboldal működtetését a Szolgáltató közvetítő szolgáltatóként, az Ekertv. rendelkezései szerint végzi. Szolgáltató semmiféle felelősséget nem vállal az általa fenntartott online felületen tett, nem tőle származó felhívásokkal, ajánlatokkal és az ezek alapján létrejött szerződésekkel, a Partner által nyújtott szolgáltatásokkal vagy bármely szerződés létrejöttének elmaradásával kapcsolatban.

 

5.4.        A Szolgáltatással kapcsolatos jogsértések esetén a Szolgáltató a jogszabályok által megkívánt keretek között együttműködik a hatóságokkal a jogsértést elkövető személyek felelősségre vonása érdekében és fenntartja magának a jogot, hogy a Felhasználó vagy Partner által elkövetett jogsértés esetén az illetékes hatóságnál bejelentést tegyen. A Szolgáltató, amennyiben a szolgáltatással kapcsolatos jogsértések miatt bírság, büntetés, vagy bármilyen más jogcímen megfizetendő összegben marasztalást szenved, úgy a jogsértővel szemben mind a Szolgáltató által kifizetett összegek tekintetében, mind ezen túlmenően teljes kártérítési igénnyel lép fel.

 

5.5.        A Szolgáltató nem avatkozik bele a weboldal használói (Felhasználó és Partner) között felmerült jogvitákba, tranzakciókba, bármilyen vita kialakulásakor a weboldal Felhasználói és Partnerei mentesítik Szolgáltatót mindennemű igénytől, követeléstől és kártérítéstől (a Szolgáltató nem köteles beleavatkozni a Felhasználó és a Partner között felmerült jogvitába, azonban a panasz a Szolgáltatóhoz is érkezhet).

 

5.6.        A megrendelt szolgáltatások nyújtása a Szolgáltatótól függetlenül, a Felhasználók és Partner külön megállapodásának megfelelően zajlik le, Szolgáltató csupán a platformot nyújtja.

 

5.7.        Jelen felelősségi szabályok mind a Partnerével, mind pedig Felhasználóval szemben hatályosak.

 

5.8.        Szolgáltató a Szolgáltatásra 99%-os rendelkezésre állást garantál éves szinten. A rendelkezésre állás mérése szempontjából nem tekinthető kiesésnek a legfeljebb 1 munkanap időtartamú tervezett karbantartás, feltéve, hogy annak időpontjáról és várható időtartamáról Szolgáltató megfelelő időben (karbantartást megelőző 5 munkanap) előre értesítette Felhasználót és Partnert a weboldalon.

 

5.9.        A Szolgáltató jogosult az Egyedi Szerződés megkötését megtagadni, ha a Partnernek bármely tartozása áll fenn a Szolgáltatóval szemben, vagy a korábbi szerződés megszüntetésére a Partner súlyos szerződésszegése miatt került sor.

 

5.10.     A Partner megbízásából a weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni. Szolgáltató nem köteles ellenőrizni továbbá az általa csak továbbított, tárolt, hozzáférhetővé tett információt, ezért a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

 

6.       Megrendelés, szolgáltatás igénybevétele

 

6.1.           Felhasználó a megrendelés során köteles a saját, valós adatait megadni. A rendelés során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

 

6.2.           A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

 

6.3.           A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

 

6.4.           Amennyiben Felhasználó a Szolgáltató weboldalát megkerülve veszi igénybe a Partner szolgáltatásait, úgy a Szolgáltató jogosult a Felhasználó kitiltására a weboldalról, a regisztrációjának a törlésére.

 

7.   Rendelhető szolgáltatások köre

 

7.1.           A megjelenített szolgáltatások kizárólag online rendelhetők meg. A szolgáltatásokra vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, áfamentes bruttó árak.

 

7.2.           Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató és Partner teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

 

7.3.           Amennyiben a Szolgáltató és Partner minden gondossága ellenére hibás ár kerül a weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a szolgáltatás közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0” Ft-os vagy "1” Ft-os árra, akkor a Partner nem köteles a szolgáltatást hibás áron visszaigazolni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat rendelési szándékától. Jelentős eltérésnek minősül – a hazai bírói joggyakorlatnak megfelelően – az adott szolgáltatás piaci értékétől akár pozitív-, akár negatív irányban minimum 50 %-ban történő eltérés. Tájékoztatjuk azonban a fogyasztókat, hogy a feltűnő értékaránytalanság (Ptk. 6:98. § ) fogalmát a törvény nem határozza meg.

 

7.4.           A 7.3 pontban ismertetett mértékű hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a szolgáltatás valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak is azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.

 

8.       Rendelés, szolgáltatás igénybevételének menete

 

8.1.           A weboldalon történő szolgáltatások megrendelésének visszaigazolásával szerződés jön létre a Felhasználó és a Partner között (Szolgáltató csupán közvetítő tevékenységet lát el a szerződés létrejötte érdekében).

 

8.2.           Felhasználó a Partner által felkínált szolgáltatást a Honlapon keresztül közvetlenül meg tudja vásárolni.

 

8.3.           Felhasználó az időpont kiválasztása után a foglalás gombra kattint.

 

8.4.           Felhasználó kiválasztja a fizetési módot, melynek típusai a következők:

 

Online bankkártyával: Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online, bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési rendszerén keresztül. 

 

8.5.           A szavatossági igényt Felhasználó a Partnerrel szemben tudja érvényesíteni, Szolgáltató semmilyen szavatossági időt, kötelezettséget nem vállal és nem biztosít, továbbá Felhasználó az elállási/felmondási jogának gyakorlását közvetlenül a Partnerrel szemben gyakorolhatja, illetve a hatályos magyar jogszabályokból eredő jogaink érvényesítése céljából - mely őt a távollevők között kötött szerződéssel összefüggésben megillet – közvetlenül a Partnerhez fordulhat. Szolgáltató lehetőséget biztosít azonban arra, hogy a Felhasználó panaszát, vagy lemondási igényét közvetlenül a Szolgáltatóhoz intézze, aki haladéktalanul gondoskodik annak Partnerhez való eljuttatásáról. Partner ilyen esetben is köteles a panasz kézhezvételétől számított 30 napon belül kivizsgálni és orvosolni.

 

8.6.           Amennyiben a weboldalon hiba vagy hiányosság lép fel a szolgáltatásoknál vagy az áraknál, fenntartja Partner a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatja Partner a Felhasználót az új adatokról. A Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy vevő elálljon a szerződéstől.

 

8.7.           Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba (előző űrlap, időpontfoglalás, stb.), ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

 

8.1.           Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

 

8.2.           Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet.

 

8.3.           A szerződés akkor jön létre, ha Partner az előzőekben megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a szolgáltatás részleteiről.

 

8.4.           Felhasználó jelen ÁSZF szerint kifejezetten elfogadja és tudomásul veszi, hogy Szolgáltató közvetítő tevékenységet lát el, melyről számlát állít ki a Felhasználó részére. Felhasználó által befizetet összeg másik feléről (magáról a szolgáltatásról) pedig Partner állítja ki a számlát Felhasználó számára.

 

8.5.           Amennyiben Felhasználó elégedetlen a szolgáltatással, akkor az általa, a szolgáltatásra befizetett díjat jogosult visszaigényelni, mely bekerül az ő virtuális tárcájába, ahonnan

8.5.1.     el tudja költeni másik Partner szolgáltatására,

8.5.2.     vissza tudja igényelni, mely esetben Szolgáltató visszautalja a bankszámlájára.

 

 

 

 

 

 

9.       A Partner által a honlapon elhelyezett/ilyen célból átadott tartalmak egyéb követelményei

 

9.1.           Partner tudomásul veszi, hogy a weboldalon általa elhelyezett/vagy ilyen célból a Szolgáltatónak átadott adatok, információk tartalmáért felelősséggel tartozik, valamint a jogszabályba ütköző tartalmú hirdetések feladása hatósági eljárást vonhat maga után.

 

9.2.           A Szolgáltató nem köteles ellenőrizni az általa továbbított, tárolt, hozzáférhetővé tett információ tartalmát, továbbá nem köteles olyan tényeket vagy körülményeket keresni, amelyek jogellenes tevékenység folytatására utalnak, azonban jogszabálysértés esetén jogában áll, hogy az ÁSZF-be ütköző hirdetéseket a Partner előzetes értesítése nélkül törölje, illetve jogosult arra, hogy előzetes értesítés nélkül Partnerrel szemben szolgáltatásait szüneteltesse vagy megszüntesse.

 

10. A Szolgáltatások teljesítése és a lemondás

 

10.1.       A megrendeléseket/időpont foglalásokat a Partner dolgozza fel a megrendelést leadását követően. A teljesítés a foglalt időpontban történik.

 

10.2.       Amennyiben a Felhasználó nem kezdeményezi a Szolgáltatás lemondását, úgy a 11. pontban ismertetett szabályok szerint nem illeti meg a felmondási jog.

 

10.3.       A foglalás a lefoglalt időpont előtt bármikor lemondható. Ha a foglalás lemondását Felhasználó a lefoglalt időpontot megelőző 24 órán túl kezdeményezi, a konzultáció teljes díja visszatérítésre kerül.

 

10.4.       Amennyiben a foglalt időpont lemondását 24 órán belül kezdeményezi a Felhasználó, a kifizetett összeg 50%-a kerül visszatérítésre.

 

10.5.       A megfelelő összeget 4 munkanapon belül visszautalja a Szolgáltató a Felhasználó virtuális tárcájába.

 

10.6.       Amennyiben Felhasználó nem jelzi az időpont lemondását, és nem jelenik meg a lefoglalt időpontban, úgy a teljes összeget kötbérként érvényesíti Szolgáltató, azt nem fizeti vissza.

 

11. A Szolgáltató, mint közvetítő szolgáltató felelőssége

 

10.1. A közvetítő Szolgáltató felelősségére a 2001. CVIII. tv. 7-12. §-a az irányadó. A jogszabály itt érhető el:

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0100108.TV

 

 

 

 

 

 

 

  1. Felmondás joga

 

12.1.       Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében nem illeti meg az felmondási jog Fogyasztót a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.

 

13. Szavatosság

 

Felhasználó a szolgáltatás hibás teljesítése esetén az adott Partnerrel szemben szavatossági és jótállási igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.

 

Kellékszavatosság

 

13.1.       Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

 

Felhasználó a Partner hibás teljesítése esetén a Partner szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

13.2.       Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

 

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Partner számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Partner költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Partner adott okot.

 

13.3.       Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

 

Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

13.4.       Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

 

Felhasználó a Partnerrel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

13.5.       Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

 

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a szolgáltatást Partner nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

 

  1. A szavatossági igény esetén történő eljárás

 

14.1.       Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.

 

14.2.       A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

 

14.3.       A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Partnert terhelik (Ptk. 6:166. §).

 

14.4.       A Partner a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

 

14.5.       A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

 

14.6.       Ha a Partner a fogyasztó szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

 

14.7.       A Partner a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

 

14.8.       A Partnernek törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

 

  1. Vegyes Rendelkezések

 

15.1.       Szolgáltató és Partner kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

 

15.2.       Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

 

15.3.       Amennyiben Szolgáltató és Partner a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató/Partner egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

 

15.4.       Szolgáltató és Partner, továbbá Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

 

15.5.       Szolgáltató a weboldalon található szolgáltatásokhoz való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.

 

15.6.       Partner  – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.

 

15.7.       Szolgáltató és Partner megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.

 

  1. Panaszkezelés rendje

 

16.1.       Cégünk célja, hogy valamennyi megrendelést/szolgáltatást megfelelő minőségben, a Felhasználó teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

 

16.2.       Szolgáltató és Partner a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató és Partner a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató és Partner a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. 

 

16.3.       Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató és Partner, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

 

16.4.       Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

 

16.5.       A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

 

A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

 

16.6.       A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

 


Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500

Fax száma: (76) 501-538

Név: Mátyus Mariann

E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;

 

Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

Telefonszáma: (72) 507-154

Fax száma: (72) 507-152

Név: Dr. Bodnár József

E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

 

Békés Megyei Békéltető Testület

Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775

Fax száma: (66) 324-976

Név: Dr. Bagdi László

E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

Fax száma: (46) 501-099

Név: Dr. Tulipán Péter

E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;

 

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Fax száma: (1) 488-2186

Név: Dr. Baranovszky György

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

 

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

Fax száma: (62) 426-149

Név: Dékány László, Jerney Zoltán

E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

 

Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Fax száma: (22) 510-312

Név: Kirst László

E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;

 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217

Fax száma: (96) 520-218

Név: Horváth László

E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Telefonszáma: (52) 500-749

Fax száma: (52) 500-720

Név: Dr. Hajnal Zsolt

E-mail cím: info@hbkik.hu;

 

Heves Megyei Békéltető Testület

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

Fax száma: (36) 323-615

Név: Pintérné Dobó Tünde

E-mail cím: tunde@hkik.hu;

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610

Fax száma: (56) 370-005

Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit

E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

Fax száma: (34) 316-259

Név: Dr. Rozsnyói György

E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

 

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Telefonszám: (32) 520-860

Fax száma: (32) 520-862

Név: Dr. Pongó Erik

E-mail cím: nkik@nkik.hu;

 

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.

Telefonszáma: (1)-269-0703

Fax száma: (1)-269-0703

Név: dr. Csanádi Károly

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

 

Somogy Megyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

Fax száma: (82) 501-046

Név: Dr. Novák Ferenc

E-mail cím: skik@skik.hu;

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180

Fax száma: (42) 311-750

Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

 

Tolna Megyei Békéltető Testület

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefonszáma: (74) 411-661

Fax száma: (74) 411-456

Név: Mátyás Tibor

E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

 

Vas Megyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356

Fax száma: (94) 316-936

Név: Dr. Kövesdi Zoltán

E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.

Telefonszáma: (88) 429-008

Fax száma: (88) 412-150

Név: Dr. Óvári László

E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

 

Zala Megyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-513

Fax száma: (92) 550-525

Név: dr. Koczka Csaba

E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu


 

16.7.       A  békéltető testület hatáskörébe tartozik a  fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A  békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a  fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a  felek között, ennek eredménytelensége esetén az  ügyben döntést hoz a  fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

 

16.8.       Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által rendeletben kijelölt kamara által működtetett békéltető testület illetékes.

 

16.9.       A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

 

16.10.  Partnert a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

 

  1. Szerzői jogok

 

17.1.       Miután az OnlinePszichologia.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos az OnlinePszichologia.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

 

17.2.       Az OnlinePszichologia.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

 

17.3.       A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.

 

17.4.       Tilos az OnlinePszichologia.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel az OnlinePszichologia.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.

 

17.5.       Az OnlinePszichologia.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.

 

17.6.       Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 70.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja. 

 

18. Adatvédelem

 

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://OnlinePszichologia.hu/adatvedelem

 

19. Vonatkozó jogszabályok

 

•                   Magyarország Alaptörvénye

 

•                   Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.)

 

•                   Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (eKertv.)

 

•                   Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (Eht.)

 

•                   A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (Reklámtv.)

 

•                   A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet.

 

•                   A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.)

 

 

Budapest, 2020. október 24.